Privacyverklaring/ Klachtenregeling

Jouw privacy is belangrijk voor ons. We willen jouw persoonsgegevens op een wettelijke, correcte en transparante manier verwerken. In dit privacyreglement leggen we uit welke persoonsgegevens we van je verwerken, op welke basis en waarom.

Tot slot informeren we jou over de beveiligingsmaatregelen die wij nemen om jouw persoonsgegevens te beschermen.

De persoonsgegevens worden verwerkt door:
ONS label Breda
Konijnenberg 43 4825 BC Breda
info@onslabelbreda.nl
Contactpersoon: Monique Koelman

Waarvoor gebruikt ONS label Breda jouw persoonlijke gegevens en wat is de doelstelling van de verwerking van jouw gegevens?
ONS label Breda verkrijgt persoonsgegevens van onze opdrachtgevers, de uitkerende instantie (UI) of de gemeente, in het kader van onze dienstverlening. Daarnaast kunt u uw persoonsgegevens ook zelf aan ons verstrekken, bijvoorbeeld via e-mail of persoonlijk.

Alleen medewerkers van ONS label Breda, de organisaties waarmee een verwerkersovereenkomst is afgesloten, hebben toegang tot deze gegevens.

Wat zijn persoonsgegevens?
Alle informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon worden gezien als persoonsgegevens; denk hierbij aan NAW-gegevens, adresgegevens of bijvoorbeeld je e-mail adres.

De persoonsgegevens die we van jou verwerken staan vermeldt in dit privacy reglement. ONS label Breda verwerkt geen bijzondere categorieën van persoonsgegevens. Dit zijn gegevens, waaruit bijvoorbeeld ras, etnische afkomst of politieke opvattingen blijken. Het kunnen ook gegevens zijn over de gezondheid van iemand.

Welke persoonsgegevens worden verwerkt?
We verwerken de volgende persoonsgegevens van onze deelnemers:

  • NAW gegevens, e-mailadres en andere contactgegevens
  • Geboortedatum
  • Soort inkomsten/uitkering
  • Curriculum Vitae
  • Notities die gemaakt worden met de klant in gesprekken
  • Verslaglegging voortgang traject voor opdrachtgever

 

Wij verwerken de volgende deelnemersgegevens die we verkrijgen van onze opdrachtgevers:

  • Werkplan
  • Plan van aanpak
  • Tussentijdse contactmomenten (telefonisch of schriftelijk)
  • Eindrapportages

 

Waarom verwerken we deze persoonsgegevens?
De persoonsgegevens worden voor de volgende doeleinden verwerkt:

  • Het onderhouden van contact met de klant en opdrachtgevers
  • De persoonsgegevens worden gedeeld met mogelijke nieuwe werkgevers (dit doen we alleen met toestemming van de deelnemer)
  • Een goede en efficiënte dienstverlening, beheer van ons klantenbestand en administratieve handelingen
  • Het bieden van begeleiding op maat (bij re-integratie, dagbesteding, meewerk trajecten, jobcoach of Naar Werk trajecten)
  • Verbetering van onze dienstverlening
  • Facturering
  • Nakoming van wettelijke verplichtingen

 

Grondslagen voor de verwerking van persoonsgegevens
Wij verzamelen en verwerken gegevens van deelnemers om uitvoering te geven aan onze overeenkomst en om te kunnen voldoen aan een wettelijke verplichting.

Verstrekking van persoonsgegeven
ONS label Breda deelt uw persoonsgegevens alleen met derden als dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de overeenkomst en om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen. Met welke bedrijven/instantie(s) we jouw gegevens delen ligt aan het traject dat we met je aangaan en aan hoe je bij ons terecht gekomen bent (via welke instantie).

Te weten:

  • We delen jouw gegevens met het UI of gemeenten om ze te informeren over de voortgang van uw traject bij ONS label Breda.
  • Indien nodig delen we jouw gegevens met overige instanties zoals de arbodienst, belastingdienst, zorgverzekeraars en dergelijke.
  • We delen jouw gegevens met werkgevers om je eventueel naar passend werk te kunnen bemiddelen. (met uw toestemming)

Indien we je persoonsgegevens laten verwerken door een faciliterend bedrijf, sluiten we een verwerkersovereenkomst met ze af om zo zorg te dragen voor een zorgvuldige omgang van jouw persoonsgegevens.

Bewaartermijnen 
Persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor het doel, waarvoor ze verwerkt zijn. Bij deelnemers hanteren wij daarom een bewaartermijn van één jaar. Deze termijn gaat in op het moment dat je traject is gestopt. Bij het uit dienst gaan van medewerkers zijn wij genoodzaakt een wettelijke bewaartermijn aan te houden van zeven jaar. Indien je ons vraagt je persoonsgegevens te verwijderen en wij hiermee akkoord gaan, zijn wij door belastingwetgeving genoodzaakt om basisgegevens van je te bewaren.

Inzage/wijzigen/verwijderen van gegevens of bezwaar tegen verwerking
Als je inzage wenst in jouw gegevens, je bezwaar hebt tegen de verwerking van je gegevens of gegevens wilt wijzigen of verwijderen kun je een inzage- bezwaar, wijzigings- of verwijderverzoek indienen door het sturen van een mail naar info@onslabelbreda.nl

Vermeldt in deze e-mail duidelijk om wat voor verzoek het gaat. Wij doen ons best om hier dan zo snel mogelijk op te reageren, doch binnen de termijn van één maand. Het recht op een inzage- wijzigings- verwijderverzoek of een bezwaar tegen de verwerking wordt alleen toegestaan indien jij of jouw gemachtigde zich kan legitimeren.

Beveiliging persoonsgegevens
ONS label Breda doet er alles aan om jouw gegevens zo optimaal mogelijk te beveiligen. Jouw persoonsgegevens worden opgeslagen in een beveiligde database.  Indien persoonsgegevens worden verstrekt aan verwerkers, welke namens ONS label Breda diensten verlenen of opdrachten uitvoeren, zijn zij eraan gebonden de persoonsgegevens volgens minimaal eenzelfde beveiligingsniveau te beveiligen en verwerken.

Geheimhoudingsplicht
Alle medewerkers van ONS label Breda hebben een geheimhoudingsplicht. Dat betekent dat zij alle informatie die zij over jou verkrijgen binnen onze organisatie, maar ook via onze opdrachtopgevers geheim moeten houden. Iedere medewerker heeft hiervoor een geheimhoudingsverklaring getekend (deze is verwerkt in de arbeidsovereenkomst). Indien ONS label Breda extern medewerkers inhuurt laten we deze medewerkers ook een geheimhoudingsverklaring tekenen. Ook nadat de werkzaamheden zijn beëindigd en/of de erkenning door het UI is ingetrokken blijft de geheimhoudingsplicht en naleving van deze AVG van kracht.

Klachten, suggesties of datalek
Heb je een compliment, een klacht of een suggestie die je graag met ons wilt delen? Of is er sprake van een (vermoedelijk) datalek? Dan kun je dit per email melden via info@onslabelbreda.nl

Op klachten is de klachtenprocedure van ONS label Breda van toepassing. Deze kun je terugvinden op. Komen we er samen niet uit? Dan heb je op grond van de privacywetgeving het recht om een klacht in te dienen bij de privacy toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Je kunt hiervoor terecht op: www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.

Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
ONS label Breda gebruikt alleen technische, functionele en analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt, onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen en zo kunnen wij onze website optimaliseren. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.

De website www.onslabelbreda.nl en de daaraan gekoppelde (internet-)diensten worden u ter beschikking gesteld door ONS label Breda gevestigd te Breda.

KVK-nummer: 64469352.

Actualiteit       
Wij kunnen deze privacyverklaring van tijd tot tijd wijzigen. Wijzigingen zullen op onze website worden gepubliceerd. Jouw gegevens gebruiken wij nooit zonder toestemming voor andere doeleinden. De huidige privacyverklaring is bijgewerkt 1 mei 2025.

Klachtenregeling

Inleiding
ONS label Breda streeft naar de hoogste klanttevredenheid. Mocht u desondanks een klacht hebben, dan vinden wij het belangrijk dat u deze bij ons indient. Dit reglement beschrijft de procedure voor het indienen en afhandelen van klachten.

Artikel 1: Definities
1.1 Klacht: Elke uiting van onvrede over de geleverde producten of diensten van ONS label Breda.
1.2 Klant: Iedere persoon of organisatie die gebruikmaakt van de diensten of producten van ONS label Breda.

Artikel 2: Indienen van een klacht
2.1 Klachten kunnen schriftelijk, per e-mail of telefonisch worden ingediend.
2.2 Klachten dienen zo specifiek mogelijk te zijn, met vermelding van de datum, het onderwerp en een duidelijke omschrijving van de klacht.
2.3 Klanten kunnen hun klacht indienen via:

  • E-mail: info@onslabelbreda.nl
  • Telefoon: 06-51762539 (Monique Koelman)
  • Post: Konijnenberg 43, 4825 BC Breda

Artikel 3: Ontvangstbevestiging
3.1 Na ontvangst van de klacht ontvangt de klant binnen 5 werkdagen een bevestiging van ontvangst.

Artikel 4: Behandeling van de klacht
4.1 De klacht wordt binnen 14 dagen na ontvangst behandeld. Indien meer tijd nodig is, wordt de klant hiervan op de hoogte gesteld.
4.2 De klacht wordt behandeld door een daartoe aangewezen medewerker van ONS label Breda.

Artikel 5: Communicatie
5.1 De klant ontvangt een schriftelijke reactie op de klacht, waarin de bevindingen en eventuele maatregelen worden toegelicht.

Artikel 6: Escalatie
6.1 Indien de klant niet tevreden is met de afhandeling van de klacht, kan deze binnen 4 weken na de reactie een verzoek tot heroverweging indienen.
6.2 Dit verzoek kan worden gericht aan anne@onslabelbreda.nl van ONS label Breda.

Artikel 7: Privacy
7.1 Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld en alleen gebruikt voor de afhandeling van de klacht en ter verbetering van onze diensten.

Artikel 8: Vertrouwenspersoon
Tevens kan er een beroep gedaan worden op onze externe vertrouwenspersoon Paola Disch. Zij is beschikbaar om te ondersteunen bij het melden van klachten, zorgen of ongewenst gedrag. Paola is bereikbaar via paoladisch@casema.nl en de gesprekken zijn vertrouwelijk. Dit betekent dat informatie niet zonder toestemming van de melder wordt gedeeld tenzij er sprake is van een acute dreiging of wettelijke verplichtingen.

Artikel 9: Wijzigingen
9.1 ONS label Breda behoudt zich het recht voor om dit klachtenreglement te wijzigen. Klanten worden op de hoogte gesteld van wijzigingen.

Slotbepaling
Dit klachtenreglement is vastgesteld op 01-05-2025 en treedt in werking op 01-05-2025.